sabato 5 dicembre 2009

Ottimismo cosmico

L'ottimismo è arrivato a concentrazioni stellari nel box B dell'ospedale San Joan de Deu.
Premesse:
  • La leonessa ancora sta con 3-4l/min di pressione e 25 di ossigeno
  • Ha iniziato ora a poppare dalla mamma, oggi 10gr di latte la mattina e 10gr il pomeriggio... bella merendina che si è fatta :D
  • Sta un poco pallida, forse anemica e quindi le faranno un'altra trasfusione dico io :idea:
L'altro giorno parlando con la pediatra di come era andata la RMN ci ha detto una frase che lì per lì non abbiamo capito, solo oggi dopo quello che è successo ci siamo letteralmente "cacati sotto" :!:
La frase era diretta a mia moglie e era più o meno così:"Sarebbe meglio che da ora in poi inizi a venire anche la mattina per cominciare a prepararti per le dimissioni". Aggiungendo poi che tra una quindicina di giorni valuteranno come sta Ada e se se ne andrà a casa con o senza occhialini...
Oggi la stessa pediatra è venuta quando c'era mia moglie e visto che Ada saturava bene le ha abbassato la pressione a 1.5-2 l/min... "è che si deve iniziare ad abituare"... dico io... si dovrà abituare piano piano, no passando da 4 a 2 di botto :)
Poi verso le 11 è passata la fisioterapista e mia moglie che parlato un poco con lei di Ada. Ci ha spiegato che Ada si comporta proprio bene, fa quello che deve fare e per il momento non ha nessun problema motorio/visivo/uditivo :o, insomma, ci ha proprio rallegrato la giornata :D
Poi a mezzogiorno l'apoteosi... la piccola l'hanno trasferita ora sta 3 metri più in là, sta in "MEDIOS" :) :o :? :?: :roll: .
Ancora non ci posso credere, ma è proprio così. Sta vicino la porta (sempre vicino alla porta stiamo!!!!) e vicino alla vetrata (ora se ci fanno visita possiamo insegnarla senza doverle togliere tutti i fili che ha...
Qui le cose forse vanno troppo in fretta, domani mattina andiamo in giro alla ricerca di un passeggino che abbiamo visto in internet e che ci piace... speriamo di trovarlo presto altrimenti come facciamo se ci anticipano l'uscita della piccola? Noi aspettavamo la piccola per metà di gennaio in casa... non prima... che pauraaaaaaa!
Tre sono i requisiti per uscire qui:
  • Un peso di almeno 2 kg
  • Che possa mangiare bene (biberon/seno materno) senza stancarsi troppo
  • Una respirazione almeno "decente"
Per il momento Ada sta ingrassando (oggi sta a 1775gr), respira ancora con gli occhialini ma piano piano le abbassano la pressione, e ciuccia bene dal seno (quando ha fame/voglia ovviamente).
Quando tornerà secondo voi la leonessa a casa? Si accettano scommesse!
----------------------------------------------------------------------------------
L'optimisme ha arribat en concentracions estel·lars al box B de l'hospital Sant Joan de Déu.
Premisses:
  • La lleona encara està amb 3-4l/min de pressió i 25 d'oxigen
  • Ha començat ara a popar, avui 10gr de llet al matí i 10gr a la tarda... un bon berenar :D
  • Està una mica pàl·lida, potser anèmica, i li faran una altra transfusió dic jo :idea:
L'altre dia parlant amb la pediatra de com havia anat la ressonància ens va dir una frase que en aquell moment no vam entendre, només avui després del que ha passat ens hem literalment "cagat a sobre" :!: La frase anava adreçada a la meva dona i era més o menys així: "Seria millor que d'ara endavant comencis a venir també al matí per començar a preparar l'alta". Afegint que d'aquí a uns quinze dies valoraran com està l'Ada i si se n'anirà a casa amb o sense ulleretes...
Avui la mateixa pediatra ha vingut quan hi havia la meva dona i veient que l'Ada saturava bé li ha abaixat la pressió a 1.5-2 l/min... "És que s'hi ha de començar a acostumar"... dic jo... s'hi haurà d'acostumar a poc a poc, no passant de 4 a 2 de cop
:)
Després al voltant de les 11 ha passat la fisioterapeuta i la meva dona ha parlat una mica de l'Ada amb ella. Ens ha explicat que l'Ada es comporta molt bé, fa allò que ha de fer i de moment no té cap problema motor/visiu/auditiu :o, en resum, ens ha ben alegrat el dia :D
Després al migdia l'apoteosi... han transferit la petita i ara està 3 metres més enllà, a "MITJOS" :) :o :? :?: :roll: .
Encara no m'ho puc creure, però és ben bé així. Està a prop de la porta (sempre estem a prop de la porta!!!!) i a prop del vidre (ara si ens visiten la podem ensenyar sense haver de treure-li tots els fils que porta...)
Aquí les coses van massa de pressa, demà al matí anirem a la recerca d'un cotxet de passejar que hem vist a Internet i que ens agrada... Esperem trobar-lo aviat perquè si no com ho farem si anticipen la sortida de la petita? Ens l'esperàvem per meitat de gener a casa... no abans... quina pooooooooooooor!
Hi ha tres requisits per sortir:
  • Un pes d'almenys 2 kg
  • Que pugui menjar bé (biberó/pit) sense cansar-se massa
  • Una respiració si més no "decent"
De moment l'Ada s'està engreixant (avui estava a 1.775 gr), respira bé encara amb ulleretes però a poc a poc li abaixen la pressió, i xucla bé del pit (quan té gana i en té ganes òbviament).
En la vostra opinió, quan tornarà la lleona a casa? S'admeten apostes!

9 commenti:

  1. Prima di Natale, dai!
    Io sono ottimista!
    L'allattamento al seno andrà sempre meglio, man mano che aumenta la richiesta di Ada il seno produce sempre di più, giorno dopo giorno, non è per nulla che il corpo di ogni donna nelle prime settimane di vita del bimbo produce litri di latte, ma non è che il seno "sa" che il bimbo ha 1 giorno o 1 anno o è prematura, semplicemente si regola così, nei primi giorni loro si attaccano spessissimo e a noi moderni sembra una magia o questione di fortuna, invece è un meccanismo incito nei mammiferi da 200 milioni di anni. Basta pensare alle cucciolate, alle volte un animale partorisce 2 cuccioli (es. cane) oppure fa una mega cucciolata di 6, 8 cagnetti, e così, perché c'è più domanda, c'è più produzione. La natura è saggia, e la bellezza di poter allattare è un regalo :)

    RispondiElimina
  2. Ho le lacrime...di gioia!!!! Sarà....uno splendido regalo di natale...

    RispondiElimina
  3. Jo dic que el Nadal el passeu a casa!! I quin Nadal més dolç!!!! Enhorabona! Sou uns campions tots 3!! Estic molt emocionada dels progressos de la petita Lleona!
    Un petó motl i molt fort!
    Meritxell
    Bombolla SP

    RispondiElimina
  4. Uf, quina emoció! Ostres, la petita gran Ada! Que s'està fent gran per moments i això és molt bon senyal perquè és el que passa a tots els nens, que no te n'adones i es fan grans!!! Quina lliço de vida, de veritat, no em cansaré de repetir-ho! Una Lleona, de totes totes!
    I també felicitar als pares per la seva força, la seva estima, la seva nina, etc. etc.
    Jo aposto que passareu el Nadal a casa, tots 3 junts, en Família! Això ja no té volta enrere!
    Un petonàs!
    Ixena (SP)

    RispondiElimina
  5. Uf!!! Quantes bones notícies...mmmmmmmm....ja podeu preparar els torrons i el tió...l'Ada té un peuet a casa i jo que me n'alegro tant!
    Cuconadelamarona

    RispondiElimina
  6. Doncs jo aposto que l'Ada es menja els polvorons a casa i cagarà el tió amb moltes forces!!!! Quina alegria més gran!!!! La millor del dia!!!
    Artemis (SP)

    RispondiElimina
  7. Aposto aposto....
    el dia 22 us donen l'alta!!!
    Per cert.. qui encerti s'emporta el millor somriure de l'Ada!! jejejeje
    Felicitats familia.. d'aquí a mooolt poquet l'O'chan tindrà companyia.... ai ai ai que potser tindrà gelos ???
    Susanna ( Su392 SP )

    RispondiElimina
  8. Apuesto porque Ada esté a más tardar el 22 de diciembre, así me dará igual que no me toque la lotería porque este premio es mucho mejor.
    Ya te dije Fanny que para tu cumple estaba en casa!!! no perdáis la puerta de vista y ada, tu a pillar 300 gramos en un plis, que te queremos ver fuera del hospital!
    Un besoooooo enormeeeeeeeeee

    RispondiElimina
  9. jo aposto pel 22 de desembre!!!!!! el dia de la loteria de Nadal, el millor regal de tots ;-) L'ADA A CASA!!!

    RispondiElimina